Aromaterapi ve Performans
Hoş kokuların (aroma) insan duygu ve davranışları üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Çiçekler, şifalı bitkiler ve ağaçlardan elde edilen kokular ile yağların sağlık amaçlı kullanımı, alternatif tıbbın aromaterapi olarak bilinen dalını oluşturur. Ayrıca kokunun, işyerinde performans optimizasyonu amacıyla kullanılabileceği de belirlenmiştir. Rutin görevlerde hataların azaltılması, çalışanların kendilerini daha iyi hissetmeleri, yüksek moral, müşteri hizmetlerinde iyileşme ve genel verimlilikte artış bu uygulamanın yararları arasında sayılabilir.
Brandessence, bir ofis ortamının daha çekici ve üretken bir işyerine dönüştürülmesi, ayrıca üretim ya da hizmet şirketlerinin performansının artırılması konularında pozitif rol oynayabilir. Bunu, geniş alan teknolojisi ile hem büyük hem de küçük alanlarda gerçekleştirebilir. Brandessence, her türde işletmeye, arzu edilen ortamı yaratmak için koku seçimi sürecinde yardımcı olur.
Aromaterapinin işyerlerindeki pozitif etkilerine örnek olarak aşağıda çeşitli çalışmaların sonuçları verilmiştir:
- 1991 yılında yapılan bir çalışma, “sürekli dikkat isteyen çalışmaların” esanslandırılmış odalardaki katılımcılar tarafından esanslandırılmamış kontrol odalarında bulunan katılımcılara göre daha etkin olarak gerçekleştirildiğini göstermiştir. (1)
- Bir diğer çalışma ise, esansların editörlerin çalışma verimliliğini büyük oranda ve pozitif yönde etkilediğini belirlemiştir. (2)
- Tokyo Borsası'nda brokerlerin kendilerini daha canlı hissetmeleri amacıyla öğleden sonra seanslarında havaya nane kokusu verildiği bilinmektedir.
Birkaç spesifik aromaterapi uygulaması:
- Dağ kekiği ve biberiye aroması yorgunluğa karşı direnç oluşturmakta, hafıza ve konsantrasyona katkı sağlamaktadır.
- Itır çiçeği ve bergamot aroması stres ve gerginliği gidermektedir.
- Greyfurt, yasemin, limon ve Ylang Ylang aromaları rehaveti azaltmakta ve uzun süreli dikkat toplama kabiliyetini artırmaktadır.
- 1. Dr. Joel Warm ve Dr. William Dembar. "Koku Alma Stimülasyonu ve Sürekli Dikkat". Compendium of Olfactory Research, (Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Co., 1995) s 47.
- 2. Mark Kliauga ve diğerleri. “Nane ve Lavanta Esanslarının Editörlük Üzerindeki Etkilerine ilişkin Tüketici Panel Çalışması”. Compendium of Olfactory Research, (Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Co, 1995) s.131.
Brandessence Aromaterapi Hizmetleri ile ilgili bir vaka çalışmasını okumak için aşağıdaki linki tıklayın: